فلوسوئیچ پکیج چیست و چه کاربردهایی دارد

فلوسوييچ نافی دار بيترون


فلو سوئیچ flow switch ( فلوسوییچ ) یا سوئیچ های جریان، یکی از قطعات یدکی پکیج است که وظیفه کنترل و نظارت بر میزان جریان آب را بر عهده دارد و در صورت افزایش و یا کاهش بسیار زیاد جریان از مقدار تنظیم شده، جهت حفاظت از تجهیزات سیگنال الکتریکی به برد کنترل الکترونیک پکیج ارسال می کند.

فلوسوئيچ مهره دار رايا گارانتی دار

ابتدا برای دانستن نحوه عملکرد و روش‌های تعمیر و تعویض این قطعه، لازم است بدانیم فلوسوئیچ پکیج چیست؟ نام دیگر فلوسوئیچ‌ها کلید جریان می‌باشد که در تمام پکیج‌ها تعبیه شده‌اند. این قطعه در مقابل جریان آب سرد ورودی به پکیج قرار داشته و از سمت دیگر به وسیله سوکت‌هایی به برد اصلی وصل شده‌اند و هنگامی که شیر آب گرم را باز می‌کنید، فلوسوییچ متوجه نیاز شما به آب گرم‌ شده و این پیام را به برد اصلی منتقل می‌کند. برد نیز تمام قطعات لازم را به کار گرفته و آب گرم لازم را تأمین می‌کند.

نحوه عملکرد فلوسوئیچ
همان طور که گفتیم، این قطعه در مقابل آب سرد پکیج قرار می‌گیرد. فلوسوئیچ‌ها دارای یک شناور می‌باشند که بالای شناور خاصیت آهنربایی دارد. همزمان با باز شدن شیر آب گرم، این شناور به سمت بالای فلوسوئیچ پکیج حرکت کرده و به علت وجود قسمت مغناطیسی در آن، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. این میدان سبب اتصال بین کنتاکت‌های این قطعه شده که نتیجه‌ی آن، ایجاد جریان الکتریکی در پکیج بوده تا به سمت برد پکیج هدایت شود. بدین روش فلوسوئیچ با انتقال جریان الکتریکی به سمت برد، سبب روشن شدن پکیج می‌شود تا فرمان باز شدن مسیر آب گرم خروجی نیز صادر شود. فشار عملکرد فلوسوییچ ها معمولا ۰.۲ بار ( ۲ تا ۲.۵ لیتر در دقیقه ) است. فلوسوییچ ها در دو مدل دو سیم و سه سیم در بازار وجود دارند.

یکی از دلایل عمل نکردن پکیج در صورتی که فشار آب مناسب بوده، اتصالات آب، برق و گاز درست باشد، میتواند مشکل در فلوسوییچ پکیج باشد که فرمان به برد الکترونیک پکیج ارسال نمیشود. برای تعویض فلوسوییچ بهترین گزینه تماس با تعمیر کار میباشد چون این قطعه نیاز به آب بندی صحیح و اصولی دارد.

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت